Učenci Osnovne šole Prebold so se končno srečali z vrstniki z nizozemske šole Het Hooghuis iz Heescha
Uspelo nam je, končno smo se videli v živo! Po dveh letih »koronskega« krča smo obudili naš speči projekt Pinteresting taste. S pripravljalnimi aktivnostmi smo začeli že ob koncu preteklega šolskega leta, na začetku letošnjega pa so sodelujoči učenci začeli z virtualnim povezovanjem s svojimi nizozemski partnerji.
V tednu pred našim odhodom smo dobili paket presenečenja z najbolj tipičnimi nizozemskimi prehrambnimi izdelki in opisi, ob kakšnih priložnostih se posamezna jed je. Mi smo med tem narisali plakate in izbrali najboljši logo in napis za projekt, ki smo ju dali natisniti na majice in jih kot darilca nesli s seboj. Oboje je bil popoln uspeh.
Obisk osemnajstih učencev in dveh učiteljic na Nizozemskem se je pričel v nedeljo, 16. 10. 2022, in trajal do petka, 21. 10. 2022. Nizozemske družine so v svoje domove za en teden sprejele slovenske učence, učiteljski tim pa je pripravil pester program, v katerem so svojim partnerjem na nepozaben način predstavili svojo državo. To je bil prvi del izmenjave učencev. Drugi del sledi marca, ko bomo nizozemske partnerje gostili pri nas v Sloveniji.
Dnevi so si sledili bliskovito in vsi doživljaji so se strnili v en lep bleščeč utrinek Nizozemske in njenih prebivalcev.
Prvi dan – snidenje
Po vznemirljivem potovanju, v katerem je večina učencev lahko uživala tudi v svojem prvem poletu z letalom, smo prispeli do šole Het Hooghuis Heesch. Tam so nas prisrčno sprejeli naši partnerji; učenci so svoje partnerje v projektu odpeljali v svoje domove, zvečer pa smo se vsi skupaj srečali v kraju Nistelrode in se pomerili v izzivu ‘The Temple Challenge’.
Drugi dan – ogled šole Het Hooghuis in njene okolice v kraju Heesch ter izlet v muzej na prostem v Arnheimu
Večina učencev se je s kolesi pripeljala v šolo, nato pa so nizozemski učenci in učitelji svoje partnerje peljali na ogled šole ter bližnje okolice v kraju Heesch. Nato smo se odpravili v Arnheim. V neobičajnem muzeju je predstavljena nizozemska pokrajina, njena zgodovina in kultura bivanja. Vse razstavljene zgradbe so originalni objekti z različnih koncev Nizozemske, razstavljeni, prepeljani v ta ogromen park ter ponovno sestavljeni. Med raziskovanjem nas je malo preganjal dež, ki pa ni preprečil tkanja prijateljskih vezi med sodelujočimi v izmenjavi.
Tretji dan – zabava v Eftelingu in palačinke v Herpnu
Efteling je prekrasen tematski zabaviščni park, ki letos praznuje že sedemdeset let obstoja. V mešanih skupinah so si učenci privoščili obilo smeha in razburljivih doživetij ter mimogrede spoznali bogastvo nizozemskih in mnogih drugih pravljic. Pravljično pa se je zaključil tudi ta dan, saj nas je čakala večerja v hiši palačink. Iskali smo razlike med slovenskimi in nizozemskimi palačinkami, pa prišli do zaključka, da so vse slastne. Njami.
Četrti dan – nazaj v srednji vek in kako narediti slavno nizozemsko sladico
Sredo smo začeli z učno uro zgodovine in z ogledom dokumentarca Kratko življenje Anne Frank spoznali to neverjetno židovsko najstnico. Dan smo preživeli v bližnjem srednjeveškem mestu Hertogenbosch in ga najprej spoznali z reke, ki ga obkroža. Po fascinantni vožnji z ozkimi čolni pod mestom in ob mestnem obzidju smo imeli nekaj časa za raziskovanje tega prelepega mesta, nato pa smo naredili čisto pravo znamenito sladico bossche bollen den Bosch. Kolačke smo oblivali s slastno čokolado, jih polnili s smetanovo kremo in na koncu, juhuhu, degustirali. To sodelovanje je bilo res zelo sladko. Po poznopopoldanskem povratku v Heesch so se učenci zabavali po svoje pri svojih gostiteljskih družinah, saj so ta dan končno imeli malo več časa.
Peti dan – Amsterdam
Velemesto smo z veselim pričakovanjem začeli spoznavati ‘iz zraka’, saj smo obiskali 5D simulator This is Holland, ki nas je popeljal na čudovit virtualni polet po Nizozemski in nam jo tako predstavil na najboljši možen način. Nato smo se z ladjo peljali do centra mesta, v katerem so učenci imeli orientacijsko nalogo, s pomočjo katere so spoznali največje znamenitosti in zanimivosti tega dvomilijonskega mesta. Amsterdamsko dogodivščino smo zaključili z ogledom muzeja Anne Frank, kjer smo skozi življenjsko zgodbo najstniške Anne podoživeli grozote in nesmisel druge svetovne vojne. Ob povratku v Heesch smo vsi skupaj večerjali v kantonski restavraciji, nato pa preživeli še zadnjo noč pri naših gostiteljih.
Šesti dan – Slovo
Po zaključnem druženju vseh sodelujočih učencev in njihovih družin ter učiteljev na zajtrku, ki so ga nizozemski gostitelji pripravili v šoli, so se učenci pomerili še v zabavnem kvizu, ki je povzel dogodivščine tega tedna. Sledilo je podpisovanje majic, fotografiranje in … slovo. Hitro smo se ujeli in si prirasli k srcu, tudi kakšna solza je padla ob poslovilnem objemu, zato bo pet mesecev do ponovnega snidenja kar dolga doba. V vmesnem času pa nas čaka še veliko projektnega dela. Med drugim tudi načrtovanje, kako bomo svojo lepo malo državo in svoje navade kar najbolje približali njim mi.
Učenci so sebe, našo šolo in našo državo na Nizozemskem predstavili skoraj vzorno in prepričani smo, da se bomo tudi mi izkazali kot odlični gostitelji.